miercuri, 18 februarie 2009

„Îndosarierea electronică şi libertatea umană”


Comunicat ASTRADROM


Ca urmare a apelului părintelui Iustin Pârvu de la Mănăstirea Petru Vodă, judeţul Neamţ, din ce în ce mai multe mănăstiri şi parohii din Moldova, precum şi unele persoane fizice şi asociaţii neguvernamentale din Bucureşti, au pornit o amplă campanie de strângere de semnături pentru abrogarea legii care prevede introducerea în documentele personale ale individului a unui cip biometric.
Asociaţia pentru păstrarea şi promovarea valorilor culturale şi naţionale ale poporului român – ASTRADROM, a organizat, în colaborare cu Fundaţia creştină ortodoxă Sfinţii Arhangheli Mihail şi Gavriil, o conferinţă publică pe această temă la Oradea şi Beiuş. Miercuri 28 ianuarie 2009 a avut loc prima sesiune a conferinţei la Oradea cu tema „Îndosarierea electronică şi libertatea umană”. A doua sesiune a fost susţinută la Beiuş în 29 ianuarie 2009, sub titlul „Îndosarierea electronică între profeţie şi fabulaţie”. Invitatul special al conferinţei a fost ieroschimonahul Ioan Şişmanian de la Mănăstirea Petru Vodă, judeţul Neamţ, asistat de preotul Florian Puşcaş de la parohia Sfânta Treime din Oradea şi ieromonahul Eftimie Mitra de la Schitul Ortodox Huta, comuna Finiş – Bihor. În ce priveşte dezbaterile legate de chestiuni tehnice, ASTRADROM a invitat în cadrul conferinţei pe fizicianul conf. dr. Alin Teuşdea de la Universitatea din Oradea, specialist în electronică şi telecomunicaţii şi pe inginerul I.T. Mâcâială Marian.

Câteva lămuriri introductive:
Originea cuvântului biometrie se află în greaca veche bios – „viaţă” şi metron – „a măsura”.
Recunoaşterea rapidă a unui individ folosind trăsături personale distincte se numeşte biometrie. Aceste trăsături distincte pot fi amprente palmare, digitale, semnătura, vocea, scrisul, scanarea retinei etc. Această tehnologie (RFID) nu e nouă dar în ultima perioadă a luat o amploare tot mai mare, mai ales în statele supra dezvoltate ca SUA.
Sub diferite programe anti-teroriste această tehnologie a cunoscut o dezvoltare dar şi o răspândire foarte rapidă în SUA răspândindu-se ulterior şi în alte state.
În România legea cu privire la introducerea tehnologiei biometrice în documentele personale s-a introdus pe neobservate, neanunţându-se în nici unul din mijloacele massmedia. Legea a fost introdusă în România tocmai în timpul scandalurilor electorale.
Sunt ţări din UE ca: Germania, Serbia etc. care au refuzat introducerea acestor tehnologii în documentele personale ale cetăţeanului. Alte ţări au în considerare introducerea lor în viitor.

Concluzii finale:
În urma celor dezbătute de invitaţi s-au adus argumente religioase, tehnice, economice şi morale. Dintre acestea vom sublinia ca şi concluzii câteva idei privind aspecte diferite ale discuţiilor:
Aspectul moral:
Ţinând seama de importanţa unei astfel de legi, massmedia ar fi trebuit să fie anunţată pentru a se face public orice informaţie legată de acest subiect, mai ales că ea atentează şi la intimitatea persoanei. Trecerea „forţată” în documentele personale a cipurilor biometrice a tensionat o parte a clerului şi o parte însemnată a cetăţenilor ţării.
Aspectul economic:
S-a referit la preţul ridicat al aparaturii necesare. Ţinând seama că introducerea acestor documente s-a făcut după un proiect internaţional, unde marile puteri au un cuvânt greu de spus, acest argument nu are putere.
Aspectul juridic:
Ţinând seama că informaţia din baza de date poate fi predată unor alte state sau unor alte instituţii sau unor firme private care au dreptul legal la această bază de date, aceasta intră în contradicţie cu constituţia României care garantează protecţia informaţiilor personale şi interzice folosirea acestora în alte scopuri, decât în scopurile pentru care au fost adunate, fără acordul personal al cetăţeanului în cauză.
Aspectul tehnic:
În datele stocate de acest biocip sunt multe informaţii personale ale individului ce pot fi citite de la distanţă. Toate informaţiile sunt păstrate într-o bază de date centralizată.
Aceste biocipuri pot fi virusate sau chiar falsificate putând deveni astfel un “cadou” foarte util pentru terorişti şi servicii de informaţii străine. Datorită unor mici imperfecţiuni pot apărea erori şi confuzii între persoane (au fost deja astfel de cazuri şi în SUA).
În jurul biocipului pot apărea ţesuturi cancerigene.
Aspectul psiho-social:
Biocipul RFID are putere asupra conştiinţei persoanei. Prin supravegherea permanentă, omul se inhibă în sine şi îşi standardizează comportamentul, ceea ce este ultima formă a idealului unei societăţi libere.
Aspectul religios:
Nu întâmplător am lăsat la urmă acest aspect, deoarece el nu poate influenţa o decizie politică într-un stat secularizat. Feţele bisericeşti prezente văd introducerea cipului biometric în documentele personale o provocare anticreştină şi antiortodoxă a cetăţenilor români de religie ortodoxă ca fiind „o închisoare invizibilă” prin care statul supraveghează fiecare aspect al vieţii cetăţeanului.
Încercarea de a deţine controlul asupra popoarelor este o ofensă la adresa lui Dumnezeu pe care „puternicii lumii” vor să îl substituie interpunându-se juridic între creaţie şi creator. În acest fel se dau anumite legi şi se crează sisteme de viaţă prin care omenirii i se impune o altă lege decât legile lăsate de Iisus Hristos. Existenţa numărului 666 în codul de bare este nepotrivită în documentele personale ale unui creştin asemenea cum crucea, simbolul creştin, e nepotrivit în documentele personale ale unui evreu sau musulman. Acest număr e un simbol al vasalităţii unor popoare faţă de regii evrei din Vechiul Testament.

Cipul RFID a fost introdus fără nici o dezbatere publică, ţinând seama că această lege afectează şi libertatea de conştiinţă a persoanelor care se simt lezate.

Anca Budău, secretar
ASTRADROM

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Decizia de publicare a opiniilor dvs. ne aparţine în întregime. Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. va revine în exclusivitate. In cazul in care contin expresii necuviincioase sau calomnii suntem nevoiti sa-l anulam. Va multumim pentru intelegere.