marți, 28 martie 2017

Părintele Eftimie Mitra previne asupra unor posibile tendinţe schismatice la nepomenitori şi condamnă caterisirile făcute abuziv.



   Atitudinea unor bloguri extremiste a  adus sminteală în rândul multor credincioşi, cu atât mai mult că în ultima perioadă unii nepomenitori, mai plini de zel "misionar" au pornit o campanie de discreditare a parintelui Arsenie Boca. Acest lucru i-a făcut pe mulţi credincioşi să se trezească la realitate: "Cine sunt cu adevărat nepomenitorii şi ce duh se ascunde în spatele lor?" ne întreabă o colaboratoare. Vedem că ei susțin că împărtășania în BOR nu ar fi validă, chiar dacă încă nu a avut loc nici o condamnare sinodală a ereziilor cretane. Această minciună născocită de nepomenitori produce o distanțare a lor față de BOR, în care, conform "corectitudinii" bolnăvicioase pe care o au, spun că doar ei dețin adevărul absolut. Acest "adevăr" care ne indeamnă să negăm validitatea împărtășaniei în Biserică este de la stăpânul întunericului, care s-a gândit că e momentul să facă primul pas spre o nouă schismă. 

          Mărturia pr. Eftimie, pe care urmează să o prezentăm, este un răspuns la întrebările unei persoane (pe facebook). Mesajul transmis ne ajută să înțelegem cum s-a ajuns ca nepomenitorii au transformat lupta de îngrădire și protest față de erezie într-o luptă de acaparare a  cât mai multor enoriași sub pretextul că doar ei au tainele valide:


   “I-am apărat pe nepomenitori, iar dacă îşi vor păstra o atitudine echilibrată îi voi apăra şi în viitor. Dacă vor avea tendinţe schismatice, mă văd dator să le atrag atenţia, chiar în mod public. Nu "serviciile ruseşti" sunt cauza acestor căderi în extreme, ci orgoliile şi nechibzuinţa unora care vor să primească cununi de martiri pe comentariile unor bloguri. I-a prins flama. Nu trebuie să-i judecăm, ci să ne gândim că oricând putem cădea şi noi în aceeaşi ispită. Să ne ferească Dumnezeu. Unii au ajuns ca părintele Necula de la Sibiu, să caute imagine, aprecieri şi aplauze, dar ei măcar o fac pentru o cauză dreaptă (…).

    Regretabil e că unii dintre nepomenitori îşi justifică poziţia aruncând cu noroi în părintele Macarie Banu sau în Părintele Mihai Aldea. Aşa au făcut şi cu părintele Mihai Valica, l-au bălăcărit pe blogul SACCSIV spunând că “driblează, dar nu dă gol”. Ce gol au dat ei? Şi-au dat singuri autogol! Nu aşa trebuie procedat. Dacă cineva îndrăzneşte să aibă o altă opinie decât a lor, începe rafala de gloanţe asupra aceluia. Se victimizează că sunt prigoniţi, dar ei sar la atac la oricine are altă opinie decât a lor. Asta nu e mărturisire, ci mai degrabă un fel de a se manifesta, de a-şi impune propriile concepţii intimidând pe alţii cu defăimarea; în caz că nu le fac jocul îi denigrează pe blogurile lor, mai ales la rubrica de comentarii unde se ascund sub anonimat. Singurul lucru pentru care îmi pare rău e sminteala care s-a creat şi căderea unora. Multora dintre preoţii şi credincioşii care au privit lucrurile cu discernământ l-i s-au făcut lehamite de aceste articole şi comentarii incisive şi obositoare, dar şi de atitudinea unor ierarhi care mint cu uşurinţă spunând că “în Creta nu s-a schimbat nimic” (...).

    Nu de asta aveam nevoie, nici de cuvinte grele şi acuze prin care unii dintre nepomenitori să îşi argumenteze devierile, ci de o poziţie echilibrată şi fermă prin care pleroma să cunoască adevărul. Nu trebuie băgaţi toti nepomenitorii în aceeaşi oală, dar din păcate sunt unii care, prin manifestările lor extremiste şi zgomotoase, îi compromit pe toţi. Asta e (…).

    Să îi păstrăm aproape de Biserică, ar fi păcat de ei să se piardă. Ierarhii care au caterisit nepomenitori au făcut cea mai mare greşeală posibilă. Prin aceasta mai mult i-au depărtat de Biserică. Prigoanele acestea dovedesc că ierarhii se simt vinovaţi de acuzele care li se aduc, dar a arunca un suflet la coşul de gunoi, doar pentru că, un subaltern, te-a mustrat pentru o vină clară, e un semn de neputinta in fata situatiei. Nu toţi au procedat la fel. De exemplu IPS Teofan, nu a caterisit pe nimeni, deşi ar fi putut să o facă. Unii ierarhi au vrut să scape de opoziţie în eparhiile lor printr-un abuz în funcţie. Aşa au şi făcut. Caterisirea se face după ce s-a ajuns la schismă, nu preventiv, aşa cum acum au început să facă unii ierarhi. Aplicarea canonului 15 nu este schismă. Ecumeniştii ascund acest lucru în mod evident pentru că acest canon dă posibilitatea preotului să se îngrădească de episcopul eretic. Schisma apare când cineva consideră că nu mai este Har în Biserică sau când spune că preoţii pomenitori nu mai au Împărtăşanie validă. Nu oprirea pomenirii este schismă. La schismă se poate ajunge prin interpretări personale despre Harul lucrător în Biserică la preoţii şi episcopii pomenitori. Au ajuns unii să considere că după sinaxa nepomenitorilor din Grecia, doar la ei va lucra Harul. E o aberaţie care duce clar la schismă. După cei care gândesc astfel să nu vă luaţi, să-i ocoliţi pentru a nu fi părtaşi la căderea lor (…).

   Practic, asistăm la două tabere care se războiesc pătimaş între ele, nu la o dispută teologică. Din aceste lupte personale, poate ieşi o schismă deoarece ambiţiile sunt puse mai presus decât interesul Bisericii. În acest caz pe nici una dintre tabere nu-i mai interesează de consecinţe, de faptul că se pot pierde suflete. Fiecare va încerca să-şi justifice poziţia căutând pretext să se acopere în faţa “spectatorilor”. Asta este tragedia, nu “servicii ruseşti” şi nici “binele Bisericii”. Orgoliile sunt de ambele părţi, fiecare de pe poziţia socială şi administrativă pe care o are, fiecare face uz de armele din dotare. Nepomenitorii folosesc canoanele şi citate de la Sfinţii Părinţi, iar ierarhii folosesc puterea administrativă. Această răfuială e marea problemă, nu Harul la pomenitori. Chestia cu Harul a apărut recent, după ce s-a declanşat prigoana şi când unii nepomenitori s-au trezit fără adepţi lângă ei. Unii şi-i mai caută pe internet, iar alţii prin diaspora. Părintele Antim şi câţiva din Neamţ aveau ideile acestea extremiste prin care susţineau că nu este Har în BOR. Erau câteva cazuri izolate, dar acum, după declanşarea prigoanei, se pare că lucrurile se amplifică. Pentru ce? Pentru nişte ambiţii? Nu ne mai miră haosul creat. Ce e de la Dumnezeu nu aduce haos. Asta ar trebui să înţeleagă şi ierarhii, dar şi nepomenitorii, dacă vor cu adevărat binele Bisericii. Până când ierarhii nu îşi repară greşala din Creta, nu au motive să caterisească pe nimeni pentru oprirea pomenirii. Am aflat şi că unii nepomenitori, pe lângă erezia ecumenistă mai au şi alte răfuieli cu ierarhii lor, neînţelegeri personale mai vechi sau frustrări acumulate în timp. Dacă pe lângă oprirea pomenirii mai sunt şi alte cauze care nu au legătură cu mărturisirea crezului, aceastea sunt alte chestiuni care îi privesc pe cei în cauză (…).

    O luptă adevărat teologică o duc ierarhii şi teologii greci. Urmăriţi cum luptă IPS Ierotheos Vlachos sau IPS Ieremia de Gordina şi alţi ierarhi greci care aduc argumente teologice incontestabile împotriva ereziei ecumeniste. Fără scandal şi fără atac la persoană. Aceştia luptă cu adevărat în duh ortodox. Sper că şi în România se va duce o astfel de luptă duhovnicească, dar asta nu acum în conjunctura acestor tulburări. Cred că o astfel de luptă teologică poate fi posibilă în România doar după ce se termină agitaţia asta de pe blogurile extremiste. Înversunarea aceasta prin care se susţine de către unii că nu ar fi validă Împărtăşania la preoţii pomenitori din BOR, deturnează orice încercare de luptă echilibrată în sensul duhovnicesc şi teologic (...).”

35 de comentarii:

  1. Pr. Mitra, cum vor sa faca nepomenitorii schisma? Caci acuzati fara referiri concrete pe situatie. Nepomenitorii deja au zis ca raman in Bor, de ce agitati lucrurile fara sa va intrebe nimeni?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E clar ca din moment ce spui ca in BOR impartasania nu e valida, iar la tine este valida te-ai separat de BOR, ceea ce este schisma. Daca a spus ca nu va rupeti de Biserica nu inseamna ca asta si faceti. Minciuna voastra prin care blasfemiati Biserica este vadita prin afirmatiile pe care voi, nepomenitorii le-ati facut la Radeni atunci cand ne-ati spus ca doar nepomenitorii pot face botez valid, impartasanie valida, cununie valida, etc. Aceasta este o minciuna prin care va rupeti de Biserica si va faceti propria "biserica" in care doar voi aveti har sfintitor. Pe de o parte spuneti ca nu va rupeti de Biserica si ca doar ea are har, iar pe de alta parte va contraziceti spunand ca impartasania in BOR nu este valida. Nu este asta o minciuna prin care voi vreti sa pacaliti poporul dand impresia ca ramaneti in Biserica, dar in realitate va faceti alta, in care doar la voi este impartasanie. Suntti duplicitari. Sa va fie rusine!

      Ștergere
  2. Cine spune ca Împartasania nu este validă, desconsidera Biserica. Împărtășania este Trupul și Sângele lui Hristos și nu poate exista decât în Biserică. A spune că Împartășania nu e validă, e ca și cum ai spune că Biserica nu are Har, ceea ce este o blasfemie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai dreptate.

      Si cine spune ca nici hirotoniile, botezurile sau inmormantarile facute de preotii din BOR nu sunt valide dupa Creta, sa dea timpul inapoi si sa vada daca a fost hirotonit dupa sau inainte de Chambessy, Balamand sau Ravenna, sau alte momente de tip Creta din istoria BOR, daca vrea sa se autoscoata din schema si sa nu mai induca in eroare lumea. E clar timpul marturisirii, pentru ca ecumenistii au luat-o razna, dar e si timpul sa gandim ca sa nu ajungem sa muncim pe santierele vrajmasului.

      Ștergere
  3. Marius Smărăndoi28 martie 2017 la 23:25

    Ioana Macavei te rog permite-mi să completez: cine spune că Sfânta Împărtășanie nu e validă în BOR s-a autoexclus singur din Ea.

    RăspundețiȘtergere
  4. Intrebare pentru nepomenitori.
    Daca în BOR, nu e validă Sfânta Împărtășanie arunci cum mai faceți voi parte din o Biserică în care nu vă puteți împărtăși?

    RăspundețiȘtergere
  5. Pr. Eftimie are perfectă dreptate.
    Trebuie avut grijă la unii nepomenitori care exagerează. Mihai Silviu Chirilă a spus în repetate rânduri că în Biserica "oficială" Împărtășania nu e validă. Dacă există o Biserică "oficială" înseamnă că există și alta "neoficială"...
    Oare care e cea "neoficială"? Cea în care împărtășania e validă?
    Nu e absurd când nepomenitorii spun că nu fac schismă, dar în realitate nu se împărtășesc în Biserică?

    RăspundețiȘtergere
  6. Teoria că în BOR nu e valabilă Împărtășania a inventat-o monahul Sava în conferința de la Rădeni - 19 ianuarie 2017. El spunea că preotii care pomenesc la slujbe pe ierarhii din BOR nu au taine valide. Tot el mai zicea că si preotii care au respins si condamnat public erezia ecumenista si pseudosinosul din Crete, dacă își pomenesc ierarhii ar fi eretici si Împărtășania acestora nu ar fi validă.
    Se vede clar ca lupta lor e împotriva pomenirii, nu împotriva ereziei ecumeniste.

    RăspundețiȘtergere
  7. Total de acord cu Parintele Eftimie.
    Dumnezeu nu are pe nimeni de pierdut ! Iar dacă nu suntem atenţi la ce se întâmplă în jurul nostru, cu mult discernământ, riscăm să ne pierdem mântuirea şi să devenim noi înşine eretici.
    A fi mărturisitor pentru Hristos e un lucru dumnezeiesc si consider ca e o cunună, o roadă a unei vieţi cu Hristos. Nu oricine învârte sabia Sfinţilor Părinţi tăind capete fără discernământ poate ajunge mărturisitor. Această chemare şi acest drum al mărturisirii e ceva dureros dar nu pentru îngustime sau piedici, ci pentru multă durerea ce trebuie avută faţă de primejduirea fraţilor tăi.
    Când s-a pierdut dragostea în Hristos de fratele tău botezat ortodox atunci nu poţi ridica nici o pretenţie de mărturisitor.
    Sunt convins că în iad sunt mulţi "mărturisitori" care au pe conştiinţă râvna întru necunoştinţă şi "biruinţele" asupra fraţilor lor.
    Domnul să ne lumineze cu adevărata şi smerita râvnă pentru Domnul!!! Amin

    RăspundețiȘtergere
  8. Hristos este biserica nu zidurile cine crede asta se inseala ca biserica este reprezentata de niste caramizi si ziduri. Cei ce pomenesc ierarhii eretici se fac partasi la invatatura lor. Orbi fiind voi nu vedeti cuvintele lui Hristos multi chemati putini alesi. Daca adevarul ar fi la ierarhi nu ar avea acest comportament tiranic fata de pr nepomenitori. Dar cum pe satana il arde adevarul se comporta ca atare. Daca nici pr Iustin nu va convinge atunci chiar va meritati soarta cum am mai zis orb pe orb povatuind vor cadea in groapa. https://www.youtube.com/watch?v=RfTPnwN_sr0

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Florin Gavrilescu29 martie 2017 la 12:48

      Măi anonimule. Te sfătuiesc să te temperezi. Văd în exprimarea ta multă tulburare duhovnicească ce te face să fi neliniștit în duhul tău. Nu înțeleg de ce îl amesteci pe pr Iustin în tulburarea ta. Doar pentru ati justifica atitudinea?
      Nimeni nu a zis că Biserica e doar ziduri. De ce vrei să reduci Trupul lui Hristos la niște clădiri? Asta este evlavia ta fata de Biserică? Ce interes aveti voi unii dintre nepomenitori să reduceri Biserica lui Hristos la niste pereti? Prin asta va justificati voi depărtarea de BOR?
      Biserica este comunitatea credincioșilor botezati care se Împărtășesc din același Trup si Sânge, din același Potir, pe care voi îl considerați invalid. Prin asta v-ati rupt de Trupul lui Hristos făcând o altă "biserică" neoficială în care doar voi aveți Împărtășanie adevărată. Asta este schismă 100%.
      Mihai Chirilă făcea si el referiri la o Biserică oficială si alta neoficială, în conferința de la Rădeni când monahul Sava a lansat idea schismatică în care spunea că la preoții din BOR nu e validă Împărtășania.

      Ștergere
    2. Frate, s-au dat atatea exemple din istorie in care Sfinti Părinți au primit hirotonia de la ierarhi cu cugetare eretica pe fata, si acele hirotonii au fost valide. Acum de ce nu mai e asa? Exact la fel au făcut si stilistii. Sunt schismatici (mai nou sunt si eretici, pt ca botează pe cei care vin de pe nou, hulind lucrarea Duhului Sfânt in BOR), nu pt ca au tinut mortis sa tina calendarul vechi, ci pt ca au refuzat sa mai aiba comuniune cu Biserica, din cauza asta. Daca stilistii s-ar intoarce in Biserica, si ar tine in continuare calendarul pe vechi, n-ar fii nicio problemă.

      Ștergere
    3. florin gavrilescu mai bine uitate la video si pe urma deschideti gura. plus anonim da exemple de sfinti care au fost hirotoniti de eretici nu vorbi aiurea. cititi pana intelegeti cuvintele mantuitorului multi chemati putin alesi. pe voi iubitori de pomenitori si eretici numia Domnul va mai poate lumina pentru ca noi cei putin nu mai avem cum pentru ca sunteti prea intunecati si inraiti am constatat asta la toti cei care merg in bisericile unde sant pomeniti ereticii.

      Ștergere
  9. român antiecumenist29 martie 2017 la 14:01

    Ce părere aveți de fostul preot Ciprian Staicu, care după ce a oprit pomenirea si-a rebotezat fetița?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. roman antiecumenist
      De ce spui "fostul preot" Ciprian Staicu? Si de unde stii tu ca si-a rebotezat fetita? Dezvolta argumentul. Ioan C

      Ștergere
    2. Dacă si-a rebotezat fetița a avut motiv real sa fie caterisit.
      Dacă nu si-a rebotezat-o sa spună public că nu e adevărat si să specifice clar vârsta si data când a făcut botezul fatei sale.
      O poate face pe blogul său, iar apoi să pună link-ul aici la acest comentariu.
      Așteptăm un răspuns ferm fără ocoluauri.

      Ștergere
    3. Petru Vartic - Iasi29 martie 2017 la 19:21

      Din moment ce susține că în BOR nu e validă Sfânta Împărtășanie, a derapat în schisma lui Sava. În această situație a fost caterisit pe dreptate.
      La sfârșitul conferinței de la Rădeni susține cu gurița lui că e de acord cu afirmația lui Sava despre teoria validității Împărtășaniei în BOR.
      Am reascultat de câteva ori filmarea să mă conving si m-am dumirit.
      În cazul acesta e clar că românul antiecumenist are dreptate. Poate o fi si altele, dar ce am spus e cât se poate de clar.

      Ștergere
    4. Dacă Ciprian Staicu și-a rebotezat fetița este foarte grav. Atunci este schismatic clar. Acest schismatic ne reprezintă la sinaxa din 4 aprilie. Este incredibil.

      Ștergere
  10. pentru cei ce merg la pomenitori de eretici cititi sfanta scriptura si intelegeti cum sta treaba in ziua de azi

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nicaieri in Sfanta Scriptura nu scrie despre nepomenirea ierarhilor

      Ștergere
  11. Am ascultat filmarea cu pr. Iustin. Vorbeste foarte frumos despre post si rugaciune. La un moment dat aminteste despre falsii pastori care te pot vinde, dar nu spune nicaieri ca impartasania acestora nu ar fi valida, asa cum pretind unii nepomenitori din Romania, in mod special cei de la Radeni si fostul pr. Ciprian Staicu. Argumentul adus de anonim este fortat si nejustificat, pr. Iustin nu are nici o legatura cu caderea lor in schisma.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Te referi la link-ul recomandat de anonimul de azi la ora 8,46 ?

      Ștergere
    2. Nu ai inteles nimic din video cu pr iustin îmi pare rau de tine si de cei ca si tine care sunteti orbi si va împărțiți doar in jurul cozii parca sunteti cu totul întunecat ai nu mai vedeti adevărul. Cei ce stiu de Creta si ce sa aprobat acolo se impărtăşesc la pomenitori de ierarhii estetici si la cei din urma spre osânda caci foc este trupul lui Hristos. Doar batranii si copii mici care nu stiu de creta se mai pot impartasi la pomenitori pana intr o zi. Dacă acuma sunteti intunecati si nu luptati impotriva ereticilor si erezie Ecumeniste cu atat mai putin va veti împotrivi pecetluiri si a cipului in mâna. Am mai zis cititi pana intelegeti cuvintele Mantuitorului multi sunt chemați putini alesi.

      Ștergere
  12. Ce zice Hristos căutați sa nu va însele careva. Luati aminte bine cei care mergeți la pomenitori de eretici si vânzători ai lui Hristos. Să stăm bine sa stam cu frica sa luam aminte. Multi chemati putini alesi. Treziti-va cititi sfânta Scriptură si veti gasi răspuns la toate inselarile care sant in BOR la ora aceasta.

    RăspundețiȘtergere
  13. Cuviosul Teodor Studitul
    Păzitor riguros al sfintelor canoane și al Sfintei Predanii, s-a ferit până la moarte de împărtășirea cu ereticii și de pomenirea episcopilor eretici. Credea și propovăduia că până și simpla pomenire a unui episcop eretic constituie o „întinare” și știrbește ortodoxia celui care îl pomenește, în timp ce comuniunea cu ereticii ne desparte cu totul de Hristos; credea, de asemenea, odată cu Sfântul Ioan Gură de Aur, că nu numai ereticii, dar și cei în comuniune cu ei sunt vrăjmași ai lui Dumnezeu și, potrivit lui Atanasie cel Mare, trebuie să ne ferim nu numai de cei dintâi, dar și de cei de-ai doilea.
    Împărtășania bisericii eretice a iconiclaștilor, care „s-a rupt pe sine de trupul cel cu încincite vârfuri (cele cinci vârfuri desemnează pentrahia: Roma, Constatinopolul, Alexandria, Antiohia și Ierusalimul) ale Bisericii” și „s-a tăiat” din Trupul lui Hristos, „supunându-se anatemelor veșnice”, nu este numai lipsită de valabilitate și vrednică de lepădat, ci, mai mult, de-a dreptul vătămătoare. După Marele Mărturisitor Teodor, împărtășania ereticilor din afara Bisericii nu este „Trupul lui Hristos”, ci „împărtășire de vrăjmașul” , „pâinea veninoasă” și „otravă nu de trup vătămătoare, ci care înnegrește și întunecă sufletul”. „Precum se osebește lumina de întuneric, așa și împărtășania ortodocșilor de cea a ereticilor; una luminează, cealaltă întunecă, una unește cu Hristos, cealalată cu diavolul, una dă viață sufletului, cealaltă ucide”. „Cel ce se împărtășește cu aceasta (împărtășania ereticilor) este, ca și Iuda, strain de moștenirea lui Hristos, și părtaș celor care L-au răstignit pe Domnul”.
    „Precum dumnezeiasca Pâine, atunci când se ia de la drept-credincioși, îi face pe toți cei ce se împărtășesc un singur trup, așa și pâinea eretică, de vreme ce îi face pe cei ce o primesc în acest chip (ca împărtășanie) să aibă părtășie între ei, îi face un trup potrivnic lui Hristos”. De altfel, „biserica ce se pângărește de eretici nu mai este biserică sfântă a lui Dumnezeu, ci casă pângărită, cum zice Marele Vasile, de vreme ce îngerul care se afla într-însa, precum în orișice biserică, s-a îndepărtat din pricina necucerniciei ereticilor. De aceea nici jertfa ce se săvârșește într-însa nu este bine-primită la Dumnezeu. Ascultă-L pe Cel ce zice: << Iar cel fărădelege, care jerfește Mie vițel, ca cel ce bate om>> (Isaia 66,3)”.
    Spunea de asemenea că este mai bine ca cel nebotezat să se boteze, la caz de nevoie, de către un monah sau un mirea orthodox, decât să moară nebotezat sau să primească botezul de la eretici. Interzicea să facem rugăciune, să aducem prinoase de ulei sau ceară pentru eretici, ori să le facem parastase, „căci nu sunt lucruri de joacă cele dumnezeiești […] Nici nu va fi așezat cu ortodocșii cel ce nu are părtășie cu Ortodoxia, măcar în cel din urmă ceas. În ceea ce vei fi aflat, în aceea vei fi judecat”. De asemenea, nu îngăduia să facem panaghii, panihide sau rugăciune pentru ortodocșii care au murit având împărtășire cu ereticii, nici să-I pomenim la Dumnezeiasca Liturghie, chiar dacă ar fi vorba de tatăl, mama sau fratele nostru.
    În acord cu învățătura dumnezeieștilor canoane, interzicea chiar statul la masă cu ereticii sau cu cei ce sunt în comuniune cu aceștia. Astfel, „dacă cineva este în comuniune cu eresul, nu poate să se facă prieten al lui Dumnezeu, ci rămâne vrăjmaș, chiar dacă ar da toți banii aceste lumi. Dar pentru ce vorbesc de comuniune? Chiar și dacă mănâncă împreună, sau bea, sau are legătură de prietenie cu ereticii, are să dea răspuns”.

    STRĂJERII ORTODOXIEI – Luptele monahilor pentru apărarea Ortodoxiei, Arhimandrit VASILIOS PAPADAKIS, editura Egumenița, 2015, pag. 287-291

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. pr. Nicolae Petrulean30 martie 2017 la 13:38

      Ce spui tu este intr-un alt context. Atunci erau iconoclastii care se impotriveau unei dogme deja statornicita in Biserica, in timp ce ecumenistii inca nu au fost condamnati sinodal si erezia ecumenista nu a fost condamnata de toată Biserica, ci doar de către unii Sfinti Parinti. Aici lucrurile sunt interpretabile si extremistii le invart cum au ei chef, dupa bunul lor plac, in functie de cum vor ei sa isi argumenteze pozitiile schismatice.

      Ștergere
    2. Bogdan Popescu - Bucuresti30 martie 2017 la 13:47

      Mai anonimule, nu veyi ca aici este vorba de altceva? Una este erezia condamnata deja sinodal si alta este erezia care inca nu e inca condamnata. Daca ar fi sa ma iau dupa tine ar insemna ca si Bisericile Bulgariei, a Georgiei, a Antiohiei, a Rusiei, care nu au acceptat sinodul din Creta sunt in ereyie, si la ei nu ar fi valida Sfanta Impartasanie?
      Nu crezi ca ai exagerat?
      De ce nu iti dai numele, daca sti ca ai dreptate?

      Ștergere
  14. Merg la Radeni de foarte mult timp si nu am auzit vreun preot nepomenitor sa zica despre sf impartasanie ca nu ar mai fi valida la pomenitori.Nici pe Silviu Chirila nu l-am auzit...probabil le-a zis separat celor care fac astfel de acuzatii.Daca exista preoti care sustin asa ceva aceia sigur nu vin la Radeni.Cine va informeaza o face gresit.Toate predicile,absolut toate predicile sunt inregistrate si se poate dovedi ca nu a spus nimeni ca nu sunt valide sfintele taine sau ca sfanta impartasanie nu ar mai fi sfanta sau ca nu exista har in bisericile unde slujesc preoti pomenitori.In ce-l priveste pe pr.Arsenie Boca ..fiecare are constiinta si fiecare o urmeaza.Pr.Arsenie nu a fost declarat sfant inca dar asta nu inseamna ca trebuie ponegrit .Fiecare raspunde pentru faptele lui.Nu creati sminteala ca nu faceti nimanui bine.Nu mai acuzati pe cei de la Radeni ca fac schisma ca e total neadevarat.Desi am selectat optiunea de anonim ma numesc Oana-Adina .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poate ca nu ai vrut tu sa auzi. Este inregistrare video pe internet cu conferinta de la Radeni a monahului Sava - din 19 ianuarie 2017.
      La acea conferinta au fost prezenti si staretul Pamvo, si Mihai Chirila, si Antim Gadioi, si Ciprian Staicu, si Cosmin Tripon, si Claudiu Buza etc. Toti au acceptat fara sa se dezica de aceste aberatii schismatice ale monahului Sava. Daca vrei sa cauti adevarul il poti gasi, totul e sa vrei...

      Ștergere
  15. Cunosc o persoană care se spovedește la pr Antim (cel care a plecat din man. Bistrița). E foarte agitata si zbuciumată. Povestea că pr. Antim îi oprește de la Împărtășanie pe cei care merg la preoții pomenitori. Mi se pare exagerat și mă tem că prin astfel de atitudini îi separă de BOR, iar de aici până la schismă nu mai e mult. Cum vi se pare?

    RăspundețiȘtergere
  16. După logica nepomenitorilor, ici mitropoliții Iertheos Vlachos si Serafim de Pireu nu ar avea Împărtășanie validă pentru că sunt în comuniune cu ierarhii din BOR. nimeni nu ar avea Împărtășanie validă decât cei care au oprit pomenirea.
    Asta se numește logica argumentelor fortate menite sa justifice propriile lor absurdități.

    RăspundețiȘtergere
  17. Eu cred că dacă nu erau caterisiți, prinții nepomenitori nu aveau aceste tendințe exagerate. E si vina celor care i-au determinat la aceste extreme.

    RăspundețiȘtergere
  18. Pe adresa de email a asociaţiei am primit mesaje, din ţară şi diaspora, din partea unor credincioşi care si-au manifestat nemulţumirea că unii nepomenitori se autodeclară reprezentanţi ai românilor la sinaxa din Grecia, 4 aprilie 2017.

    Menţionăm că Mihai Silviu Chirilă şi fostul preot Ciprian Staicu nu pot reprezenta credincioşii BOR la acea "sinaxă", deoarece este o întrunire doar între nepomenitori. Eventual ar putea reprezenta doar pe cei care au oprit pomenirea ierarhilor sau pe cei care refuză să meargă la bisericile de care aparţin canonic. Aceştia sunt foarte puţini la nivelul întregii ţări.

    Probabil că ei au o listă cu persoanele care i-a mandatat în acest scop. În caz că această listă există, cu semnăturile originale, ar putea fi cunoscută doar dacă unul dintre cei doi vor accepta să o facă publică.

    RăspundețiȘtergere
  19. Eftimie Mitra greseste. Cel ce pomeneste ierarh eretic, este el insusi eretic caci accepta cerdinta acelui eretic. In Romania toti ierarhii sunt eretici dupa 29 octombrie 2016 caci au accepatat erezia din Creta.
    Chestia asta ca se face schisma la erezie prin nepomenire este o absurditate care a fost spusa pentru intaia data de p. Valica. Niciun nepomanitor de eretici din BOR nu poate fi schismatic ci se afla in BOR. In acelasi timp cei care ii pomenesc pe eretici nu se afla in BOR deoarece sunt eretici si in Biserica nu se pot gasi eretici.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai anonimule, faceti cateva mari greseli:
      -Cine pomeneste ierarh eretic nu inseamna ca este si el eretic. Acest lucru nu este prevazut de nici un canon al Bisericii Ortodoxe. Daca ar fi sa ma iau dupa logica ta ar trebui ca toti antiecumenistii care isi pomenesc ierarhii sa fie si ei eretici. Vrei sa spui ca IPS Serafim de Pireu sau IPS Hierotheos Vlachos sunt eretici pt ca nu au oprit pomenirea? Sau printii de la Prodromu, nepomenitori, sunt eretici ppentru ca slujesc impreuna cu pomenitorii? Si exemplele ar putea continua...
      -Eretici ecuemenisti exista de zeci de ani. Pr. Iustin Parvu, pr. Arsenie Papacioc, pr. Cleopa Ilie si alti mari duhovnici ai neamului nostru au fost eretici pentru ca nu au oprit pomenirea Mitrop. Daniel(actual Patriarh)?
      -Aceste justificari pe care le aduci sunt de fapt incercari de a acoperi niste frustrari. Daca ar fi cum spui tu, canonul 15, care permite nepomenirea, ar fi fost obligatoriu, dar este optional.
      -Nu a zis imeni ca nepomenirea este cauza schismei. De ce vrei sa dai aceasta impresie? Cauza schismei este cu totul alta: legarea validitatii impartasanei in BOR. Spunand ca impartasania nu este valida e ca si cum ai spune ca nu lucreaza Harul in Biserica. Asta este adevarul, vrei sau nu sa recunosti, dar asta este.
      -Vrei sa spui c doar cei nepomenitori se afla in Biserica adevarata? Sau pomenitorii se afla intr-o Biserica falsa? Aceasta nu este o atitudine schismatica? Tu singur te-ai dat de gol.

      Ștergere

Decizia de publicare a opiniilor dvs. ne aparţine în întregime. Responsabilitatea juridică pentru conţinutul comentariilor dvs. va revine în exclusivitate. In cazul in care contin expresii necuviincioase sau calomnii suntem nevoiti sa-l anulam. Va multumim pentru intelegere.